Vägstationen Brösarp, dag 1

Första dagen på LIA:n. Började klockan 10.00 på turistbyrån i Tomelilla (kommunhuset) där min handledare Henriette jobbar när hon inte är ute i Brösarp. Började med att hälsa på alla. Kommer inte ihåg ett namn... Eller nåt har väl kanske fastnat. Tog en snabb fika innan vi åkte ut på en liten Österlentur, fast vi höll oss inom Tomelilla kommun. Det jag fick se/besöka var:

  • Konsthallen i Tomelilla
  • Hasse & Tages filmgård strax utanför Tomelilla
  • Bondrumsgården
  • Hallamölla Gård
  • Hallamölla fallet
  • Kaffestugan vid Alunbruket
  • Illstorps Lustgård
  • Östergård i Illstorp
  • Glimmebodagården
  • Brösarps backar
  • Ravlunda kyrka
  • Vitaby
  • Onslunda

Fick sluta vid 14 idag, men jag var helt färdig efteråt. Gick till skolan för att skriva ut ett par saker som kan vara bra att ha hemma under sommaren, Men tro nu inte att jag kom ihåg att skriva ut allt... Alltså måste jag dit nån mer dag

Var på Nautilus och tränade lite idag. Jag körde rygg och mage.

Apropå min mobil så ringde Patrik upp efter att ha eftersökt den i hela Sverige, han meddelade att den låg i en ´telenorbutik i Malmö nånstans, men att dom ska skicka den till mig idag, alltså bör jag ha den på onsdag. Fan ta dom både på posten och Telenor om inte telefonen är hos mej på onsdag kväll.

Nu ska Jenny slappa framför TV:n. jag ska ju orka med att gå till LIA:n i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback