Personliga samtal

Idag var det engelska på schemat, hela dagen. Kan kännas lite segt. Idag var det även dax för personliga samtal med Mark, vår engelsk lärare. Jag blir bara så himla nervös när det är dax för personliga samtal. Men det gick väldigt bra, så nu kan jag sova lugnt i natt. *hihi* Det är bara det att han ökade pressen lite på mej, men det kan oxå vara precis det jag behöver, en liten x-tra spark därbak om man säger så. Resten av dagen så har jag jobbat med engelskauppsatsen, plus att jag har börjat lite med den muntliga presentationen. Jag var till och med så kaxig att jag sa till Mark på samtalet att jag minsann kunde gå fram och göra min presentation idag redan. Kanske inte det klokaste med tanke på att jag knappt börjat förbereda mej på det innan. Fick till svar att han förväntar sej att det är en mycket bra presentation på onsdag, då jag inte är rädd för att gå fram och prata inför klassen... Fick sedan ett tips att läsa en bok eller två på engelska i sommar, för att inte tappa för mycket nu under den långa sommar-LIA:n. Får väl försöka mej på en bok då kanske. Det behöver ju inte vara Bill Bryson... *haha*

Var även modig och ringde till Vitlycke museum förut och förhörde mej lite med anledning av min uppsats. Mejlade även turistbyrån i Tanum angående uppsatsen. Då uppsatsen ska vara inne på onsdag nästa vecka så förstår ni ju att jag är ute i mycket god tid. Not. Men det löser sig säkert...

Fick en liten present av en kompis idag (Theres) det var ett litet mobilsmycke, med min favorit Nasse. Tack så mycket.

Ska kolla på lägenhet i morgon, tillsammans med Ida, Sara och Sofia. Den ska ligga inne i centrala Ystad och det är ju en fördel nu när skolan ska vara i Ystad till hösten.

Måste återgå till studierna nu!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback