Mera plugg...

Sitter inomhus denna underbara och soliga söndag. Men varför då? Jo därför att jag är studerande och har en massa skolarbete att göra. Som tur är så har vi bara tre dar kvar i skolan innan LIA i 11 veckor!! Tjoho! Har fått ihop 10 sidor på engelskauppsatsen nu, men det återstår lite finslip innan jag är beredd att lämna in den på onsdag. Satt verkligen hela dagen igår och skrev. Nu ska jag göra klart manuset till den muntliga redovisningen oxå, men får verkligen inte glömma att plugga marknadsföring heller. Tenta på tisdag icke att förglömma. Tänkte jag skulle ta tillvara på den här dagen och plugga, men istället fick jag för mig att kolla på en gammal klassiker. Törnfåglarna. Haken är den att filmen är totalt 464 min lång. Orkar inte ens översätta det i timmar...Men eftersom jag sett filmen/serien tidigare så orkade jag inte se alla sega bitar, så det blev lite snabbspolning här och där. *haha*

Vad har mer sen sist? Marknadsföring i torsdags då fick vi sitta och plugga själva... Eftermiddagen hade vi turism där vi pratade om olika trender inom turismen. Jag och Emma var och satte in pengar till Bo till Sverigeresan... Var och kollade på "lägenhet" i Ystad, eller rättare sagt rum, med gemensam toa/dusch, kök och allrum. Det var ingen höjdare kan jag meddela. Rummen i sig var det väl inget fel på. Men sen var allt möblerat redan, köket var inte fräscht samt att spisen är sämre än den jag har nu!!! Men det värsta av allt är nog ändå att det inte går att få Internet där och det är vi ju beroende av i skolan.

Fredag förmiddag hade vi återigen marknadsföring där vi fick plugga inför tentan på tisdag! Fick sen ett infall att kolla på rum på hotellet i stället. Sagt och gjort jag åkte dit och har nu skrivit upp mej! Så jag flyttar till hotellet i höst. Det var inte det största rummet men å andra sidan tjänar jag 1300:- i månaden, samt att jag slipper elen och TV-licensen. Bredbandet har jag ju redan betalat för och är bunden till januari tror jag men det bjuuuur jag på. Ska ringa till Lifra nu i veckan och säga upp min nuvarande lägenhet. Nu ska jag bara bli av med alla mina saker. Lättare sagt än gjort. Men det lutar åt att jag skänker linneskåpet och ena bokhyllan till Erikshjälpen, slänger soffan, syrran får tillbaka sitt köksbord. Anna vill ju gärna ha mitt databord, så det ska hon få. Vardagsrumsbordet vet jag inte vad jag ska göra av, men sängen, fåtöljen, IKEA-hyllorna och byrån får följa med till hotellet..

Filmkväll i fredagskväll med bejbsen dvs Sara, Ida och Martina. Kvällens filmer var The Holiday med Kate Winslet, Jack Black, Cameron Diaz och Jude Law och Pirates of the Carribean, död mans kista med Johnny Depp. Orlando Bloom och Kiera Knightley. Härlig blandning må jag säga. Var dock trött och lyckades somna en kort stund under Pirates of the Carribean... Marängswissen satt gott i min mage kan jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback