Jobbat själv...

Då var denna "arbetsdag" över. Idag fick jag återigen förtroendet att öppna turistbyrån själv, öppnade även i torsdags och det är ju kul att Hette litar på mej. Igår när jag var själv en liten stund så ramlade det in 8 tyskar. Min tyska är inte den bästa just nu heller kan jag ju meddela, men naturligtvis så gick det ju bra. Det är ju ändå mej vi pratar om. *hihi*

Vet inte riktigt vad jag ska skriva... Det går bättre och bättre för varje dag på Vägstationen. Nu har jag till och med börjat våga svara i telefonen. När jag är där själv så har jag ju tyvärr inget större val...

Träningen inför Tjejmilen flyter på. Kan meddela att jag var riktigt stel i min gamla fotbollskropp igår när jag var ute en runda. Det kan kanske bero på att jag faktiskt var ute 1 timma och 5 min och joggade i söndags, det är jag inte riktigt van vid. Än. Ska ut nu om en stund och jogga lite med Becca. Var även ute i måndags och joggade med henne och Sara, men Sara drog upp ett jädra tempo. Trodde för ett ögonblick att vi skrämt iväg Becca från fortsatt löpträning för all framtid, men hon ska ut med mej i kväll.

Apropå Sara. Becca ringde mej i morses och frågade om jag pratat med Sara. Sara var nämligen försvunnen. Jag trodde naturligtvis att hon skojade för hon brukar tycka det är kul att skoja med folk. Så jag tog det väl inte sådär jätteallvarligt till en början. Becca berättade att Sara skulle sova över hos Becca, men när Becca vaknade i morses så var Sara inte där, alla hennes grejer, inkl. nycklar hem och mobil, var där utom hennes skor... Och Sara. Efter en stund ringer Becca och säger att Sara är återfunnen. Jag var naturligtvis tvungen att ringa och skälla lite på Sara. Sara berättade då att  hon på fyllan och villan fick för sig att gå hem och sova istället för att sova hos  Becca. Det roliga var att Sara hade inga nycklar på sej, men hon kom på den briljanta idéen att klättra in genom köksfönstret. Som tur är så bor Sara på första våningen, men ändå. Det är en liten bit upp. Jag önskar att jag hade fått se denna syn. *haha* Jag säger bara: Sara. Henne kan vi inte släppa lös hädanefter.

Har väl inget mer kul att berätta nu vad jag kan komma på. Ha det!!

Kom precis på en sak till. Jag har nu egen mejl inom kommunen. Det ni... Om det nu är nåt att skryta med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback