Home Sweet Home!

Då var man tillbax i Skåne och Österlen igen. Vaknade upp i morses, vinklade lite på persiennerna och upptäckte att det regnade och blåste. Som vanligt. Tänkte ge en liten resumé:

Torsdag: Jobbade helt själv idag. Det var nämligen lednings- och koncernmöte, sen var det nåt webbmöte, så det fanns inte så mycket personal att ta till hjälp av. Jag hade även med mig prao-eleven hela dagen då de andra var upptagna med annat. Men jag tycker att det gick bra ändå. En stor del av min arbetsdag gick åt till att få tag på en f.d. styrelseledamot som enligt chefen skulle vara med på sitt sista styrelsemöte, men det var inte han med på. Sedan skulle han skriva på årsredovisningen med, men jag fick han till att komma förbi Innovatum på fredag morgon. Tidigt. Idag fick jag sen lunch, för hon som hade fixat och donat så att alla kunde vara med på koncernmötet hade glömt av att jag satt själv i receptionen och inte hade någon att byta av med, alla var ju fullt upptagna med mötet. Nu löste det sig så att jag fick lunch kl. 13.00 istället för kl. 12.00, jag lovar att den timman var sen. Som ett litet plåster på såren så fick jag gratis lunch från restaurangen idag. Helt ok. Eftermiddagen flöt på bra, och jag börjar få rutin på att både öppna och stänga nu.

Väl hemma hos mor och far så fick jag ta tag i packning, skulle ju hem på lördag och sen var det tänkt att jag skulle sova hos syrran natten mellan fredag-lördag. Passade på att tvätta ett par maskiner oxå.

Fredag: Såg fram emot att slippa sitta själv i receptionen idag, men han som jag jobbar med på fredagar dök inte upp. Det visade sig att han inte tänkt att sitta i receptionen idag för han tycker att jag klarar av det så bra. Det är ju smickrande men jag ska ju inte sitta själv eg. Har gjort det i veckan för att min handledare har varit sjuk, men jag har ju haft back-up hela tiden... Nu tog Pia tag i det hela och sa till han som jag jobbar med så han kom till slut. Tyvärr så var ju inte stämningen den bästa där ett tag, men jag förstår honom med. Sen pratade vi lite dagen innan om huruvida han skulle komma till receptionen på fredagen eller inte, men jag trodde åtminstone att han skulle komma på morgonen... Jag var i alla fall på jobbet redan före åtta, för jag hade lovat styrelesledamoten att finnas där kl åtta så att han kunde komma förbi då för att skriva på rapporten. Det var riktigt skönt att inte behöva ansvaret helt själv där i front-desken. Fick friheten att titta på lite program idag då det var min sista dag, jag var med och tittade när de byggde solcellsbilar för jag hade skickat praoeleven på att vara med på "ut i rymden" onödigt med två extra... Var ute och slängde en massa skräp oxå, samt att jag äntligen skrev klart den lilla uppgiften jag fick av Malin med guideboken. Inte en dag för tidigt. Men jag utförde det jag lovat... Bjöd på tårta till eftermiddagsfikat, det var uppskattat, vad jag däremot inte riktigt räknat med var den lilla avtackningen som jag fick! Fick en liten påskblomma - som står kvar hos syrran, räknade med att den inte skulle klara av tågresan - biocheck, och disktrasor som man kan färga själv, och för att kunna göra detta lilla pyssel så fick jag textilpennor. TACK!!! Jag uppskattar det verkligen. Jag har verkligen haft en underbar LIA på Innovatum Science Center och jag kommer att sakna er allihop.

Efter praktikten åkte jag hem till morsan och hämtade min packning, var duktig och gjorde i ordning rummet efter mej redan på morgonen innan jag åkte, for sedan och hämtade  syrran på jobbet. Vi åt panini på Oden innan vi for till Uddevalla för att gå på bio. Varför Uddevalla? Jo därför att jag har biocheckar som inte har gällt i Thn och i Vänersborg där de funkar så gick inte den filmen vi ville se. Vi såg på Music and Lyrics med Hugh Grant och Drew Barrymore. Den var faktiskt bra, en mysig romantisk komedi...

Lördag: Fika med mor, far och syster innan avfärd mot Tomelilla. Resan började väl så där, hamnade i samma vagn/kupé som fyra ungdomar som satt och drack cider (strax efter 12), tjejerna diskuterade högt och tydligt hur många de haft sex med efter att de gjort slut med sin sista pojkvän. De diskuterade oxå huruvida en tjejkompis hade klamydia och hade sex under tiden... Mycket givande samtal. Not. Hade ett litet uppehåll i Gbg, nästan 40 min. Tåget mot Malmö avgick i tid och allt flöt på bra, tills vi mitt i skogen efter Hässleholm (tror jag) får höra att tåget har tappat strömmen, nu skulle tåget rulla så länge det gick. Det blev ett stopp i Höör. Där fick vi veta att den delen av tåget som tar emot strömmen var helt av. Två ersättningsbussar var beställda. Efter några minuter får vi höra att det skulle ta alldeles för lång tid att skaffa fram dessa, så nu skulle vi ta första bästa tåg som gick söderut. Men ytterliggare bud, vi skulle nu ta pågåtåget mot Malmö som redan stod inne. Gissa om passagerarna där blev förvånade när ett 100-tal passagerare med full packning stapplade på tåget. Väl på pågatåget fick jag en smått nervös norska efter mig som skulle till Rydsgård för att hämta en hundvalp. Hon undrade om hon fick hänga på mig till rätt tåg. Helt ok. Trots "strömavstanningen" i X2000 tåget så kom jag hem enligt planerat.

Väl hemma slängde jag in väskorna, ringde efter en kebarulle som jag åt med god aptit. Nu var jag trött! Så det blev ganska tidigt i säng.

Söndag: Vaknade snortidigt, trots att jag sov i en riktig säng för första gången på över 6 veckor. Gick upp runt halv åtta tror jag, packade upp väskan, och började titta igenom all post. Kollade på en film - Som man bäddar - helt ok söndag morgon/förmiddag film. Gick till gymmet och tränade tillsammans med Sara. Fy 17 vad segt det var. Men jag genomförde ett pass i alla fall.

Verkar som om de flesta i klassen har ångest över att börja skolan igen. Men det har inte jag. Trots att jag inte har gjort nåt skolarbete, förutom pyttelite bakgrundsmaterial till examensarbetet, men det är inte mycket. Tycker nästan det ska bli lite skönt att bara "jobba" tre dar i sträck...

Ska inte trötta ut er mer nu.

LunchGratis lunch

PresentPresenterna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback