Det började bra i alla fall...

Så var det åter måndag igen då. Trodde jag att jag skulle vara extremt trött i morses när klockan ringde, men jag vara bara trött... På måndagar har vi inte öppet på Innovatum så det brukar vara en ganska lugn dag. Och det var det verkligen idag. Det var knappt så att telefonen ringde. Satt själv en liten stund idag igen och det enda telefonsamtalet  med bokning som kom lyckades jag inte klara av... Jag lyckades glömma av att jag måste skriva in vilken typ av bokning det är för att kunna skriva in vem det är som bokar. Ja herregud, det har jag haft koll på sen dag 1 att jag måste börja med att fylla i vad det är för bokning. Men jag lovade killen som ringde att han skulle få sin bokning ändå och att jag ska fylla i den riktigt i morgon bitti när datorn fungerar som jag vill. Vilket hjärnsläpp. Det lustiga var att jag kom på hur jag skulle göra i samma ögonblick som jag la på luren och då var det lite försent.. Men nu ska han komma in i morgon f.m. igen och då ska jag minsann fixa det hela.

Började mitt nya liv idag. Igen. Och det hela började bra i alla fall. Åt först en tallrik youghurt hemma, 1 glas c-vitaminbrus och lite enchinagard för förkylningen. På Innovatum var det macka på programmet till måndagsmötet. Idag var det grov macka på matsedeln. Mycket passande! Till lunch åt jag en choklad shake, Naturdiet för nu ska kilona försvinna. Till lunchen kom även månadens belönings fruktkorg upp, med massa godis. Men jag tog bara ETT gelehallon, och fick nästan dåligt samvete för det. Till mellanmål blev det ytterligare en shake. Men sen var det slut på det duktiga.

Åkte till Överby för att fixa digital-TV efter LIA:n idag, vet inte om det blir alldeles svart i rutan när det analoga nätet släcks ner nere i Skåne. Men jag betalar inte en krona under 12 månader för digital-TV och det var lite därför jag skaffade det hela. Får tyvärr inte boxen förrän om typ 3 veckor, men jag är ju å andra sidan inte hemma förrän nästa vecka! När jag irrade omkring på Överby funderade jag på vad jag skulle äta till middag, och det enda min hjärna kom på var Whopper Pepper Meal, och det blev det. Plus meny och vitlöksdip därtill. Det var väl ändå inte bra lilla Jenny, nu när du börjat ditt nya liv. Bara för att jag prompt skulle ha vitlöksdip och stor pommes så överskred jag mitt kaloriintag!!!

Måste lämna in min mobil för reparation. Digitalkameran har lagt av. Den tröttnade tydligen på att bli tappad hela tiden, och det kan jag förstå. Men eftersom jag är mobilberoende så har jag naturligtvis en ersättningsmobil under tiden. Hoppas bara nu att det hela går på garantin, det var lite olika bud på Telenor om huruvida det ska göra det eller inte. Men det märker jag väl.

I morgon är det träning som gäller. Frågan är bara vad? Gym, gruppträning (rygg alt. medelgympa) eller joggingrunda i naturen? Nån som har förslag?!. Men träna ska jag.

Kommentarer
Postat av: Linda

Måndagar är alltid första dagen på mitt nya liv... varje vecka!

2007-03-06 @ 08:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback