Äntligen helg.

Men inte kan jag sova för det. Efter att ha legat en bra stund och vritt på mej i sängen så tog jag beslutet att kolla upp vad klockan var. Den visade på 06.30!!!! Jag som trodde att det var i alla fall ett par timmar senare. Låg kvar en stund men upptäckte att det var helt lönlöst att somna om. Kul. Not. Jag gick upp och hämtade tidningarna och började läsa... Men det var snart gjort. TTELA är ingen höjdare och GP består till typ hälften av diverse annonser.

När bloggade jag sist? Hhhmmm... Minns inte. Vilket minne jag har. Igår fick jag jobba helt själv i repan hela dagen! Det var kul. Dejan som jag jobbar med på fredagar ligger hemma i influensa, min handledare Marie kollade upp redan i onsdags el torsdags om det var ok med chefen att jag satt själv i repan. Och det var det. Alltid kul att de litar på mej. Matti var schysst och fixade så att jag fick ett eget inlösen till FRI, eller eget och eget, det ska gälla för alla praktikanter men ändå. Fick med andra ord öppna själv och stänga själv. Nu gällde det att få upp alla garderobsskyltar, spärra upp ytterdörrarna, slå av telefonsvararen och lyssna av ev meddelanden. Slå på kassaapparaterna och fixa till växelkassan, öppna butiken och framför allt hälsa alla gäster välkomna och slå in dom i kassan. Får inte glömma att svara i telefon och göra bokningar, eller i alla fall försöka. Ta betalt av dom som köper kul leksaker i butiken. Innan jag gick hem skulle jag ropa ut att Innovatum stänger för dagen, stäng butiken, räkna kassorna, spärra ytterdörrarna, slå på telefonsvararen stäng av FRI och datorn lås in nyckeln till nyckelskåpet i kassaskåpet. Det är lite att hålla koll på, men jag tror att jag kom ihåg allt. Det lär jag märka på måndag annars när jag får "skäll" om det är nåt jag glömt.

Nu är det dax för finalen i Melodifestivalen 2007! Jag tror att The Ark vinner! Vad tror ni?

Dagens bild:
hotellpoolen







Jag längtar till Spanien!!!!!

Ha det så bra alla där ute!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback