30-strecket är passerat!

herregud vad tiden går! Har redan avverkat en vecka i skolan. Det flöt på bra, fick reda på att skolan ev. ska flytta till Ystad och Regementet. För min del kan det kvitta, jag går gärna kvar i Tomelilla. Jag gillar när det är en liten mindre skola av flera olika anledningar, man kommer närmare varandra, mysigare stämning (oftast)... Men men, det är inte upp till mig att bestämma huruvida skolan ska vara kvar i Tomelilla eller inte.

Har ordnat LIA hela sommaren nu, det är skönt. Ska vara på Vägstationen i Brösarp, och för er som inte vet så är det en turistbyrå. Har även fått en anställning där under en del av LIA:n så jag kommer inte att gå helt fattig under sommaren. *skönt*

I onsdags for jag, Ida och Sara upp till Göteborg för att jobba i Skånes monter. Resan upp gick bra, men bemötandet och Kick-offen var en stor besvikelse. För att börja med bemötandet så kan jag säga att vi fick inget, det var ingen som lade märke till oss först... Kick-offen bestod i lite vimmel, sedan en kort presentation av oss själva, vart vi jobbade och vad vårt mål var med mässan. Öööhhh... Sedan bar det vidare till en restaurang för dom som anmält sig. Det hade inte jag, Ida och Sara. Jag blev körd till stationen, men lyckades missa tåget hem med typ 30 sek. Som tur var så gick den en buss 15 min senare. Var hemma i Trollhättan jättetrött kl 21.15.

Upp tidigt som 17 på torsdagen, hade tur som fick låna syrrans bil till Gbg, tyvärr så tjuter den nåt så fruktansvärt (måste smörja upp bromsarna) och jag fick panik... Men det var bara att härda ut. Kom något sent till mässan skulle vara där 8.45, men var där 8.55, men som tur var så var även Tonnie sen... Vi kom upp till montern och återigen så var det ingen som reagerade på att vi var där! Vi "slog" oss fram till slut och fick reda på uppgifterna. Dela ut flyers, dock inte för många - beräknad åtgång 2 flyers i minuten fördelat på alla som jobbade i montern, locka folk till att tävla om weekendresor till Skåne, samt dela ut Skåneavisen. Kanske inte det roligaste jobbet i sig, men jag visste innan att det var nåt sånt här vi skulle göra... Det gick lite trögt i början, för branschfolket är inte så lättflörtade alltid, men överlag gick det bra. Var rejält trött i fötterna och mina gamla knän när kl. var 18. Dagens höjdpunkt måste ändå ha varit när drottning Silvia dök upp - helt oväntat för min del - på mässan. På vägen ut från mässan så var Måns Zelmerlöw i en monter (minns inte riktigt - nåt flygbolag) och höll i en karaoketävling. Stod där en liten stund innan jag promenerade mot Shell Ullevi och lilla Citroënen. Käkade pizza till middag, det var gott.

Fyllde 30 på fredagen! Tjoho!! Idag var jag ledig och det var skönt. Syrran underhöll med skönsång från andra sidan rummet. Tack!! Fick ett par skithäftiga trosor - med tryck på "ängel med blåvitt hjärta! Det kan du ge dig på att jag är och har!!! Fick även en top med samma tryck. Morsan ringde hyfsat tidigt och frågade om jag kunde komma förbi i 10 min. Herregud, vad kan vara så viktigt tänkte jag, men jag promenerade dit och väl där så gav hon mig ett litet paket. När jag öppnade det så upptäckte jag att jag fått det jag ville ha. Eller ska jag kanske säga tjatat om sen jul ungefär, en digitalkamera. Jag lovar att vara snäll och inte klaga i minst ett halvår!! Tog med mor till stan, för jag skulle fixa biljetter till kvällens biobesök. Syrran upptäckte nämligen att mina biocheckar visst gäller i Thn. Väl på stan passade jag på att köpa ett minneskort till kameran med, det inbyggda räcker inte så långt... Gjorde inget speciellt innan jag hämtade syrran på jobbet. Vi for till stan och käkade, kebabrulle, innan bion. Kvällens film blev Beck- den svaga länken. Helt ok Beckfilm må jag säga.

Lördag morgon, upp tidigt idag med, tog tåget till Gbg, dels för att jag inte ville köra en tjutande bil,dels för att jag skulle stanna i Gbg efter mässan. Kom lite sent till mässan, fast det var ok, för jag talade om det redan i torsdags. Började med att gå på föreläsning. "Att jobba på turistbyrå". Trodde jag, det han pratade om var hur man marknadsför Stockholm... Gjorde samma jobb som i torsdags, men idag var det allmänhetens dag, vilket jag tycker var lite roligare. Tog spårvagnen från mässan till Munkebäck där jag skulle tillbringa natten hos Sofias syster. Vi käkade en jättegod kycklinggryta som Martina fixade till. Sedan satt vi pratade ett tag innan vi tog vagnen in mot city där vi skulle träffa Ida och Sara. Vi gick till en pub och tog en liten drink/öl/cider innan vi skildes åt. Ida och Sara till Park Lane, jag, Sofia, Martina och Catha drog vidare till Heaven 23. Vilket jag tycker är lite överreklamerat... Visst maten är säkert jättegod, men baren var inget att hurra över, förutom utsikten. Men den ser man inte så mycket av när det är mörkt. Tog taxi tillbax till Munkebäck. Var jättetrött och jag somnade väldigt snabbt på min lilla luftmadrass, men vaknade efter lite drygt 3 timmar och kunde inte somna om. Gud vad trist.

Söndag. For in till mässan för att kolla lite. Det gick fort kan jag säga. Tonnie haffade mej efter lunch och undrade om jag var ledig idag. Hon bad om hjälp med att få folk till skolans tävling, och jag kan inte säga nej till Tonnie. Även Sara och Ida åkte på det när de kom, så det blev en del jobb idag med... Var jättetrött när vi åkte hem och jag nickade till ett par gånger. Förlåt Ida! Men har man sovit 3 timmar så... Sprang in på COOP och köpte lite frukostmat när jag kom hem. Jag ramlade i säng ganska tidigt.

Måndag morgon, klockan ringde 06.15 och jag var verkligen inte vaken. För första gången på 6 veckor, men det var bara att kliva upp ur sängen, skulle möta Sofia kl. 06.30 för en morgonpromenad. Vårt nya liv!!! Skolan flöt på bra. Fick reda på att skolan flyttar till Ystad till hösten om hyran är den rätta och att eleverna vill, men i vår klass så är det bara fyra-fem som är tveksamma till flytt. Jag är en av dom. Men som jag sa till Bo, jag lovar att flytta med, jag ska inte nagla mej fast i klassrummet och vägra åka till Ystad.

Tisdag (idag), klockan ringde 06.15 idag med, och jag var något piggare inför morgonpromenaden. Det är helt underbart att gå ut tidigt på morgonen. Tog det lugnt efter promenaden för vi hade inga lektioner idag. Gick till skolan ändå för att jobba undan lite. Fick gjort litegrann i alla fall. Var redig och handlade efter skolan med så nu har jag fyllt frysen. Tyvärr så är det inte Gilmore Girls eller Desperate Housewives pga hockeyslutspel!!!!! Jag vill ha mina normala program...

Nu ska jag inte trötta ut er mer!! Måste bli bättre på att uppdatera här så att jag inte behöver skriva så mycket varje gång, fast jag behöver inte skriva så mycket vilket som...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback