Uppdatering från Jenny

Då jag gärna efterlyser uppdateringar från andra bloggar jag läser så är det väl kanske bra om jag uppdaterar min egen...

Vart ska jag börja? Lasagnen jag gjorde till syrran blev naturligtvis bra, vad annars? Jag dammsög hela lägenheten och plockade även i ordning en del så hon blev glatt överraskad när hon kom hem på kvällen. Jag och Theres körde ner mot Tomelilla utan omvägar. Vi gjorde inget särskilt när vi kom hit, det kluriga för oss var vart vi skulle köpa pizza ifrån och vad för pizza vi ville ha.

Måndag så jobbade jag, Theres körde mej dock snällt till jobbet samt hämtade mej när jag slutade. När jag kom in på turistbyrån var där fullt med folk som genast behövde hjälp. Blev lite lätt stressad där ett tag för jag hann ju knappt sätta igång datorn. Men sen flöt dagen på som vanligt, inget spännande att rapportera, inte vad jag minns i alla fall. Vi tog vägen förbi Simrishamns turistbyrå och hämtade lite kartor, sedan for vi till Ystad och käkade.

Tisdag: Theres var snäll och körde mej idag med. På jobbet fick jag mej en prövning utan dess like. Det kom in en tysk man och ville veta vad skillnaden var mellan vanlig diesel och biodiesel (2). Herregud!!!! Det vet jag inte ens "på svenska", och detta skulle jag försöka förklara på tyska!!! Oh my God! Ringde Statoil i Simrishamn där de tankat, men de behagade inte svara, jag hittade då via Statoils sajt en sida där det vad jag fattade det som att skillnaden är att i biodiesel så har dom någon ny komponent, t ex rapsolja så minskar man koldioxidutsläppen med en massa ton per år. När jag skulle värma min mat så låg där hela familjen hund och mamma hund diade ett par valpar, framför micron låg pappa hund och tittade på mej. Jag kände att jag inte hade hjärta att störa vovsingarna så jag återvände utan att värma min mat. Lunch blev istället en glass kl 16.30!!! Drack en cola vid 14.30. Tog bussen hem och dagens middag/kvällsmat blev pannkakor. *mums*

Onsdag så var jag ledig och det innebar att vi for omkring typ hela dagen och kollade på saker... Vi åkte till S:t Olofs kyrka där vi fick en liten "personlig guidning", stannade till vid "Vallabacken" en gammal försvarsanläggning från jag vet inte när, Christinehofs slott, Havängsdösen, lunch i Simrishamn där vi råkade ut för värsta hällregnet, åt glass till efterrätt, åkte till hällristningarna i Simrislund, tog kustvägen neråt och stannade till lite vid Skillinge innan vi for mot Tomelilla, ett sista stopp innan blev dock vid Nedraby kyrkoruin. Vi handlade lite på ICA och sen orkade vi inte göra nåt mer den dagen! Det tråkiga är att Blåvitt förlorade mot Hammarby. Men jag vet vad det beror på. Jag hade inte mina matchtrosor pga av att det aldrig finns några tvättider här och att jag inte lyssnade på matchen via webben samt var uppkopplad mot Aftonbladet Zoom... Måste vara därför.

Torsdag: Theres åkte hem, vi for in till Ystad först, tog ett varv på stan innan vi tog en tur på klostret. Vi skulle också in i klosterkyrkan tänkte vi, men vi såg en kista därinne och en massa blommor så vi vågade knappt gå in. Det var dock ok så vi tog en liten snabbis där inne... Mycket ljus och fin kyrka måste jag säga. Vi åt "lunch" på Hartmanns innan vi snabbt klev in i Mariakyrkan oxå. Den är inte lika ljus och luftig men ändå vacker... Theres for hemåt och jag var kvar 1 timma medans jag väntade på tåget hem till Tomelilla. Gjorde inte så mycket mer den dagen.

Fredag dvs igår, jobbade igen. Började kl 9.00 för vi skulle få en liten genomgång av Citybreak - hotellbokningsprogram - det känns nästan helt ok att boka faktiskt... Lättare än dlbookit i alla fall. Dagen flöt på bra annars. Lite krångligt blev det dock när jag först tänkte tanka leasingbilen men upptäckte när jag stoppat in kortet att jag var tvungen att veta antal km som bilen gått. Jag lovar det visste jag inte!! Fick vackert starta bilen och läsa av mätaren.... Nästa problem var när jag skulle köra in bilen i kommunens garage, men jag kommer verkligen inte in!! RIngde Hette som inte heller kom in. Körde bilen bort till henne så får hon fixa in bilen i garaget senare. Tog en liten kvällspromenad med Sara innan jag satte mej framför tv:n.

Idag har jag oxå jobbat 11-18. Martina var snäll och körde mej annars hade jag fått sitta och vänta i 2 timmar innan jobbet, tråkigt nog att vänta 1 timma efter jobbet för att komma hem. Idag har det varit ganska lagom att göra faktiskt, sen är det ju perioder då det är ganska hektiskt ändå... Men det är lite kul ändå. Fick hämta Sara och Becca i Ystad med, först var det tänkt att jag skulle hämta dom i Svarte för de missade tåget och nästa gick inte förrän 2 timmar senare. Eller rättare sagt det var meningen att Martina skulle hämta dom men hon kom på att hon druckit lite så hon vågade sig inte ut på vägarna. Jag däremot har naturligtvis inte druckit så jag körde iväg, med Martina i passagerarsätet. Vi skulle tanka oxå i Ystad då vi upptäckte att Martinas tanklock var stulet. Som tur var så kunde hon köpa nytt på macken!!!

Ska kolla klart på Out of sight nu innan det är dax att nana!!! Är lite lagom trött nu.

See ya tomorrow, hopefully. If I remember of course.

Kommentarer
Postat av: Linda

Du hade inte behövt vänta en hel timme själv om du hade lyft på luren. Vi hade världens mysigaste grillkväll på Poppelvägen 29. Misstänker att du såg mig när jag tutade på dig på stationen! :)

2007-07-01 @ 13:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback