Hemma i Trollhättan!!!

Då var man hemma på en liten visit uppe i "Norrland"!! Det är ganska skönt att jag säga.

Mina föräldrar var ju nere i Skåne på ett litet besök. Vi for runt lite på Österlen, men frågan är eg hur intresserade de är, det är inte alltid man får någon feed-back, förrän efteråt... Passade på att skicka hem en stor väska med kläder med dem, då slapp jag kånka på den på bussresan norrut.

Var ledig i måndags (förra veckan) och passade då på att tillbringa 4 timmar i solen. Trots insmörjning så lyckades jag bränna mej på typ hela kroppen. Är det någon som är förvånad? Inte jag i alla fall. Tack Martina för att jag fick låna bilen din.  Shoppade en klänning, en kjol och ett linne. Jag som inga pengar har egentlien... Jobbade själv på turistbyrån i tisdags och det gick naturligtvis bra. Det var inte några jättekonstiga frågor den här dagen. Åt världens godaste lunch tror jag på En Smak Av Österlen. Jag rekommenderar verkligen det stället.

Åkte upp till Trollhättan i onsdags!! När jag kom hem tog jag syrrans bil och for till Överby Köpcenter för att leta present till min kära syster, men jag hittade inget. *typiskt*

Torsdagen den 14 juni fyllde syrran hela 27 år!! Happy Birthday to you. For iväg till "stan" och letade present till syrran. Efter lite luskande om vad hon kunde tänka sig vilja ha så blev det en ny kedja till hennes favorithänge, Bon Jovis senaste skiva (mycket bra...) och en gratängform!! Hon var nöjd med dessa. Jag fick oxå i uppdrag att fixa tårta (utan nötter och mandel), det blev en sommartårta med massa jordgubbar på. *mums*

I fredags hände inget särskilt under dagen. Var på bio på kvällen: Ocean's 13. Helt ok film faktiskt. Sen gör det ju inget att det är några snyggingar med i filmen...

I lördags promenad till stan, fika med mor och far. Sen var det tänkt att jag skulle pluggat lite inför Sverigeresan, men av det blev det inget!! Jag var dock redig och tvättade åt mej och syrran...

I går: fotboll!!!!! Blåvitt-Kalmar FF. En match jag och syrran såg LIVE, men det var lite trixigt att få biljetter. Trots att det eg inte var någon speciell match. Efter en ganska dålig första halvlek ur blåvit synpunkt så ledde blåvitt trots allt med 2-1 så blev det något bättre i andra. Tyvärr så kvitterar Lasse Johansson till 2-2. Men som tur är så nickar Jonas Wallerstedt in 3-2 i 91:a minuten och det blev 3 sköna poäng till Blåvitt!!!!

Idag: har jag inte gjort mycket kan jag meddela! Men det är skönt det med... Var en snabbis på Överby Köpcentrum med mor och far i förmiddags annars har jag mest suttit framför datorn och TV:n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback