Hällregn och morgonpromenad

Vart ska jag börja nånstans? Hade planerat morgonpromenad som vanligt idag. Men när jag ligger halvvaken på en helt ok luftmadrass så hör jag att det regnar. F*n tänkte jag, jag gillar inte att gå ut i regn... Men när jag sedan slog upp mina blå och kikade ut genom köksfönstret så såg jag att det var uppehåll. Yes. Nu kan jag ju gå ut och gå i alla fall. För säkerhets skull tog jag på mej ett regnställ, för det var riktigt mörka moln på himlen. Tur var väl att jag fick på mej regnstället, jag hann knappt mer än gå utanför dörren förrän himlens portar öppnade sig. Efter att ha promenerat i drygt 5 min så var skorna plaskvåta, jag lovar det plaskade verkligen inne i skorna för var steg jag tog. Bara för detta oväder så var jag tvungen att ändra promenadväg så idag blev det bara 18 min mot 30 min i vanliga fall. Trots att det är lite drygt 13 timmar sedan jag kom in så är skorna fortfarande våta. Inte kul kan jag säga. Men de är väl förhoppningsvis torra till i morgon när jag ska ge mig ut på en liten joggingrunda. Haha, har ni hört, jag ska ut och jogga på midsommarafton, men så är väl mitt nya liv antar jag. Nykter kommer jag att vara med bara så att ni vet. Ska vara med en kompis som p g a ohälsa inte får dricka alkohol och då vill inte jag vara den som sitter och super...

Vad har mer hänt idag? Jag har umgåtts med en av mina bästa vänner Theres, det var inte igår kan jag säga, alltid kul att få snacka lite skit om man säger så. Var och kollade på en fotbollsmatch, med mitt gamla fotbollslag, Trollhättans FK, det är inte många i laget som är kvar sen jag spelade där. Jag har ju då tvingats sluta p g a knäskador och då jag inte vill hamna i en trimmad silverfärgad (med eldsflammor) permobil vid 40 års ålder har jag bestämt mej för att lyda läkarens order... Hur gick det då för tjejerna? Det gick tyvärr inget vidare, förlust med 7-0, det stod 6-0 till gästande Falköpings KIK i halvlek. Men så spelar ju Falköping i Allsvenskan och möter lag som Djurgården, Malmö, Göteborg FC och allt vad dom heter. Tänk att få möta Marta... Hon är världens bästa damfotbollsspelare för dej som inte vet det...  Det hade varit nåt. Jag blev hur som helst jädrigt sugen på att börja lira boll igen, men jag får väl avstå antar jag, för min egen skull.

Jag kör vidare med träningen inför Tjejmilen jag, förhoppningsvis så fortsätter jag att träna efter loppet som går den 26 augusti. Glöm nu inte detta datum boys and girls!!! Har ni tur så ser ni en skymt av mig i TV:n, risken är ju ganska stor att ni missar mej eftersom jag kommer att flyga fram i spåret. *haha*

Ha det nu så jättekul på Öland Lee och Sofia, och Becca du får ha det jättekul i Grekland, jag är inte det minsta avundsjuk på er.

Sayonara!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback