Den vilda jakten på kaninen!

Idag har varit en riktig slappardag, vilket kan vara riktigt skönt!! Har väl slappat framför TV:n mestadels av dagen, vilket i och för sig inte är alls så konstigt med tanke på att jag av vissa anses vara en riktig TV-oman/TV-tittarmissbrukare. Vilket nog till viss del kan stämma. Jag och Nina har väl i princip diskuterat allt mellan himmel och jord...

Var hos mor och far och hämtade lite mat, färdigpackad och allt. Föräldrar är allt bra att ha!!! När jag var där så kom det fram att det antagligen vankades grillning... Mycket riktigt, efter ett tag så ringde telefonen hos syrran där jag fick meddelandet att jag var välkommen över på lite grillning. Det tackar jag inte nej till! När jag satt där i trädgården och väntade på att korven skulle bli klar så ser jag att det sitter en liten kanin under trädgårdsbordet. Mamma och pappa fattade som vanligt ingenting och framför allt så verkade de inte bry sig över grannens stackars lilla kanin. Men jag bestämde mej naturligtvis för att fånga in kaninstackaren och överlämna honom till grannen, mest för att markera att de faktiskt får hålla koll på sina husdjur. Det är nämligen inte första gången som deras djur kommer in i mammas och pappas trädgård - även hund och katt kommer in ibland. Men det var lättare sagt än gjort att fånga in den lilla kraken. Kaninen skuttade till och med ut ur trädgården och ut på stora gården. Detta ville jag ju inte för nu var jag ju rädd att den skulle försvinna ännu längre bort från husse och matte i huset bredvid. Jag hittade ett av banrne som är ägare till kaninen och han gjorde ett tappert försök att fånga in kaninen. Men då hoppade förstås kaninen in i mammas och pappas trädgård igen!!!! Efter att ha jagat runt efter kaninen i säkert 15 minuter (minst) så fick jag tag på den stackaren i en av pappas buskar. Jag återlämnade kaninen till ägarna men mamman i familjen bemödade sig inte ens att tacka. Otacksamma människa. Jag skulle i alla fall tacka om det var nån som fångade in mitt husdjur och återlämnade det... Men men, så är det. Barnen blev ju glada i alla fall, och det är det viktigaste för mej.

Efter att ha ätit mej mätt och belåten så begav jag mej hem till syrran igen. Det är som tur är inte så långt, det tar väl 4 min att gå mellan syrrans lägenhet och mammas och pappas hus. Nu var det dax att börja packa resväskan, jag åker ju hem till Skåne i morgon, hade redan lagt kläder och annat över hela syrrans säng...  Men tro nu inte att jag snabbt packade väskan, oh nej då. O Brother Where Art Thou gick på 4:an och jag som är lite svag för George Clooney fastnade ju naturligtvis framför TV:n!!! Men väskan är nu så gott som packad, det är ju alltid en del som man inte kan packa ner förrän precis innan man ska åka!!

Ska nu kolla klart Eurotrip på 5:an innan jag går och knyter mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback