Tosselilla och Kiviks Marknad

Hallå hallå i solskenet! Jag har inte glömt av att blogga, jag har inte haft tid!!

I söndags kom min kära syster, en av mina bästa kompisar Anna och hennes två små gullungar Erik och Lovisa. Men innan de dök upp så jobbade och slet jag på Vägstationen. Söndagkväll blev väldigt lugn, jag var helt slut efter en dag på jobbet och de andra efter en "halv dags" resande från Mellerud och Trollhättan till Tomelilla. Det kan inte ha varit lätt för en sexåring och en treåring att åka så långt.

Måndagen hade vi vikt åt Tosselilla!! Men dagen började med att Anna behövde till läkaren då hon hade ont i en höft, och sedan en tur till Apoteket innan vi kom iväg till Tomelilla. Detta hade barnen väntat på länge. Och Jenny!! Vi började med att besöka Vattenlandet där vi hade kul allihop. Sedan var det dax för lite mat. Grillad korv med bröd och potatissallad. Nu var det läge att utforska resten av Tosselilla, det var fyrhjulingar, karuseller, bergochdalbana (där Jennys glasögon påpassligt gick sönder), hinderbanor och allt vad det var, jag har nästan glömt. Jag och syrran for där som två skottspolingar efter barnen. Tror dock att dagens höjdpunkt för Jenny och Catarina var hoppkudden!! Jädrar vad vi skrattade!! Väl hemma igen så var vi rejält trötta... Vi orkade inte ens laga mat så det fick bli ett besök till korvkiosken här i byn.

Tisdagen hade vi tänkt åka till Kiviks Marknad som man har hört så mycket om, men dagen började inte bra. Det hällregnade samt åskade. Barnen var lite åskrädda så vi inrättade snabbt och lätt en åskcentral i soffan där jag sovit och vi var faktiskt så modiga att vi satte på en film! Ice Age 2 blev det. Sen var jag ju tvungen att ta mej till optikern med för att laga mina glasögon, nu var det bara en skruv som lossnat så det var inget allvarligt. När jag kommit till optikern så upptäckte jag att glömt pengar hemma, nu lagade han dom ändå, men jag fick ju ta mej till optikern en gång till innan vi for mot Kivik. Visst var marknaden stor, men det var ändå inget speciellt tyckte jag, tyckte mest det var småjobbigt att hålla koll på, framför allt Erik även om han nu var superduktig och skötte sig exemplariskt där på marknaden. Lovisa satt i vagnen hela tiden... Men vi hade en jädra tur med vädret, för det var soligt, och varmt, nästan för varmt!! När vi ansåg oss färdiga med marknaden, nu hade vi inte sett allt det kan jag lova, men vi var ändå nöjda så hade vi tänkt åka och bada vid Stenshuvud, men nu började det helt plötsligt droppa lite från himlen, det hade vi ju inte tänkt oss... Och Erik blev lite besviken där i baksätet, men vi for iväg ändå och hör och häpna så försvann alla moln och Erik kunde bada i det iskalla vattnet!!! Vi hade lovat barnen glass, men kiosken hade stängt när vi hade badat klart, så vi for iväg mot Simrishamn, när vi kom på att vi måste ju äta... Det fick bli ett besök vid Hamngrillen, det var populärt hos barnen. När vi var mätta och belåtna for vi iväg mot Tomelilla igen, med en liten avstickare till Bollerup för att visa vart P-M bor. Vi hade dock inte glömt bort att vi lovat barnen glass, så vi köpte det på COOP och åt hemma hos mej.

Onsdag så var Anna och barnen i Kristianstad och hälsade på pappa sin på det stora scoutlägret där. Jag och syrran for in till Ystad och spenderade några timmar där. Lunch blev det på Bröderna M. Det har var klart den lugnaste dagen.... Anna lyckades köra fel ett par gånger med när hon skulle hem till mig igen från scoutlägret, men jag guidade henne tillbax till metropolen T-lilla.

Torsdag var det dax för mina gäster att åka hem och jag till arbetet igen efter en liten minisemester... Jag har haft jättekul även om det kanske blev lite mer "barnpassning" än vad jag hade tänkt mej, sen fick jag ju sova på soffan med, jag som var värd... Hmmmm. Ja ja, nu blev det som det blev, kul har vi haft i alla fall. Men det var riktigt skönt att få sova i min egna säng i alla fall...

Idag fredag så var det affischutdelning som stod på schemat och det tar faktiskt sin lilla tid... Är helt slut nu... Ska nu käka lite mat innan jag tar tag i lite skolarbete.

Ciao på er!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att ni kom iväg till Tosselilla, hoppas "min" biljett blev användbar.... Kram Sofia

2007-07-21 @ 02:01:45
Postat av: Jenny

Jodå, den kom allt till nytta!!!

2007-07-25 @ 17:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback