Sportlov i Trollhättan!

... och det märks på Innovatum Science Center må jag säga. Igår hade vi drygt 350 besökare och idag nästan 450 stycken. Så nu har vi att göra!! Det måste vara väldigt populärt att komma till oss på lov för vi öppnar kl 11.00, men de första gästerna kommer in redan typ 10.00-10.15. Tänk att sitta och vänta i en entréhall i drygt en timma för att komma in! Nu ska det väl erkännas att de stackars små pojkarna ska spela dataspel, typ CounterStrike, och de vill naturligtvis ha en speciell dator, så då gäller det att vara först på plats!!! Måset erkänna att jag är lite seg nu, och vi har tre dagar kvar! Eller ska jag säga fem, för vi har ju även lördag och söndag, men då jobbar inte jag. Inte på Innovatum i alla fall, ska jobba på mitt gamla jobb, på korttids i Vänersborg. Pengar är alltid bra att håva in.

Vad har annars hänt i mitt liv sen jag bloggade sist? I fredags var jag ju  naturligtvis på min LIA, fick en härlig praktikantuppgift av chefen på stället så det vågade jag ju inte säga nej till. Uppgiften bestod i att ta bort den gamla loggan på glasdörrarna och även få bort alla "klistermärken", det började lätt, använda en varmluftspistol för att ta bort loggan, sedan kom det kluriga. Att få bort "klistermärkena". Nu var det T-röd som gällde. Och jag tackar sällan nej till sprit!! Nu gällde det att gnugga, gnugga, gnugga och återigen gnugga. Och jag tror att jag lyckades! Kan säga att det luktade gott oxå där jag stod mellan två dörrar i en liten "sluss"... Letade 30-års present till min kompis efter "jobbet" och till slut blev det lite ljus och presentkort på Bokia. Hoppas hon uppskattar det. På kvällen kan jag inte komma ihåg vad jag och syrran gjorde, mer än att jag åt en pizza till middag. Kan det vara alzheimersen som sätter in lite långsamt nu när jag snart är 30!?.

I lördags var jag först en snabbis på stan med mor, far och syster, innan jag åkte hem till min kompis som fyllt år. Det var trevligt även om vi inte var så många eller att det tog slut ganska tidigt, men det är väl risken när man börjar tidigt... Hon uppskattade min present i alla fall. Hade tänkt att köpa ett spa-set och lite ljus, men så kom jag på att hon inte har badkar! Ingen bra kombination... Resten av kvällen tillbringade jag tillsammans med min syster och hennes kompis. Vi kollade på melodifestivalen, och jag tycker nog att det var den bästa deltävlingen av alla... Men jag trodde nog att Nanne skulle gå vidare direkt och Magnus till 2:a chansen i alla fall. Men det är klart alla småflickor röstade väl på Måns och Sebastian. Fast även jag höll på Sebastian, även om jag inte ringde på honom...

Söndag: började slappt hemma hos syrran, vi kollade på lite skidor från Åre innan vi gick hem till mor och far för den traditionsenliga söndagsmiddagen. Sen hade jag bestämt mig för att gå till Friskis och Svettis för att skaffa ett träningskort där. Så det fick jag göra. Så nu är jag medlem på tre gym!!! Har nu ett månadskort som gäller på gym och jympa!! Kvällen tillbringades delvis i soffan delvis framför syrrans dator där jag spelade lite meningslösa spel.

Måndag: LIA igen och fullt hus! Åkte direkt till Friskis och Svettis för att träna. Fixade en tid med en gyminstruktör, för jag kom ganska snart på att jag inte har så stor nytta av maskinerna om jag inte vet hur de ställs in och vad de är bra på! Tyvärr fanns det ingen tid förrän nästa onsdag, men jag var ju tvungen att gå in på gymmet ändå, har ju ändå betalat! Så jag började med 10 min cykel, körde 3 maskiner som jag förstod, framsida vader, rygg/biceps och nån form av "roddmaskin", sedan letade jag mej till ett löpband, mitt mål var att ta mig igenom 10 min varav 2,5 min "löpning", nu blev det 20 min varav 17,5 min "löpning"!! Låt mej säga att jag är stolt att jag orkade springa så länge i ett sträck.

Tisdag: Semledagen och nästan 450 besökare på Innovatum. Känner av lite i min högra vad, men inte så farligt som jag trodde. Hade tänkt att ta mig ut på en liten löprunda i naturen, men kylan avskräckte mej. Tyvärr blev jag inte avskräckt av semla och nu senast glass. Så nu måste jag till Friskis i morgon och träna!!

Dagens bilder:


Massa får Massa får "hemma hos" Theres.

Medlem Ny medlem på Friskis och Svettis!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag e juh snart 25 (ingen småflicka) men röstade ändå 2 gånger på Måns *ler* Han var den enda som kammade hem massa Schlagerpoäng... *kramar från snökaos i Skåne*

2007-02-21 @ 07:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback