Innovatum Science Center

Så heter min praktikplats... De har nyligen bytt namn från Innovatum Kunskapens Hus. Det börjar så smått gå lite framåt nu, har sålt lite "souvenirer" så jag börjar få koll på hur kassaapparaten fungerar, fast det visste jag väl egentligen redan. Har även börjat svara lite i telefon, men det känns lite meningslöst då jag ändå bara kan svara på vad det kostar och när det är öppet,  har inte lärt mig bokningssystemet än. Och själva bokningssystemet tror jag inte är så svårt, det svåra är att få ihop vilken personal som kan göra vilket program, och hur många pass de får göra per dag/vecka. Sen är det en massa färgkoder för personalen och olika rum där programmen ska vara i. Men jag får väl kläm på det hela nån gång.

Idag har vi städat disken, inte det roligaste kanske, men det behövdes och jag kan vara glad att jag inte är dammallergiker! Jag har även varit med en tjej i "Smedjan" idag där hon hade en liten "guidning" i den gamla bruksmiljön, och Catha det är intressant med gamla industribyggnader... Det är riktigt intressant att se hur det såg ut förr i tiden. Speciellt när man vet att någon i släkten har jobbat där. I morgon kommer förhoppnings nya varor i butiken som vi då naturligtvis måste märka och sätta fram. På fredag ska jag få följa med på ett par andra program som dom har det ska oxå bli riktigt kul.

Nu måste jag ta tag i maten här så att vi inte svälter ihjäl.

Kraaaaam på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback