God Morgon!!

Då sitter man här då framför datorn tidigt på söndag morgon. Varför kan jag inte sova på morgonen för??? Det har jag funderat på länge, jag har i och för sig alltid varit morgonpigg, det kanske beror på mina bonderötter... Men jag går och lägger mig jättetrött och tänker att nu kanske jag kan sova lite längre i morgon. Men icke. Jag vaknar runt 6-7 tiden som vanligt, men jag vill absolut inte gå upp gå upp. Men när klockan närmar sig 8 så har jag ofta gett upp och gått upp... Ganska tragiskt, men jag är sån att om jag har försökt att somna om i en timma så ger jag upp!!! Idag var det inte lättare att somna då mor och far började röra på sig här vid 8-tiden...

I fredags kom min bästa kompis Anna med sina två underbara barn och hälsade på litegrann på Innovatum. Nu är det tyvärr så att vi inte träffas så ofta längre av olika anledningar, men när vi väl träffas så har vi alltid kul! Det var kul att se Erik, 6 år, och Lovisa 3 år (tror jag, lite pinsamt att jag inte har koll på det!!!) att springa omkring och undersöka allt som fanns där!!! Jag tror att Erik var på och pillade på det mesta! Men det bästa var nog alla flygplan och flygplansmotorer som fanns där. Han fick även se några krigsflygplan på bildskärmar! Det var toppen!!!!!

Gjorde en bokning (nästan helt själv) i torsdags. Har jag redan skrivit om det kanske??? Hhmmm... Undrar om jag fått lite alzheimers light... Ja ja, hur som helst. Det var en barnkalasbokning och jag fick göra den på engelska!! Jag fick bara ställa en fråga till Matti som var i receptionen då om hur jag skulle skriva en sak. Nu i veckan ska jag försöka mig på lite mer bokningar. Men jag börjar inte gråta om jag inte får helt kläm på det hela, jag gör så mycket annat kul!

Vi slog i alla fall all-time-high på sportlovsbesökare sedan Innovatum nu i fredags!! Det känns kul. Och som jag ser det så är det ju till stor del viss min förtjänst. *hihi*

I går (lördag) var jag tillbax på mitt gamla jobb Korttids i Vänersborg. Jag var rustad till tänderna vad gäller jobb och vilka gäster som kunde tänkas vara där eftersom de behövde en extraresurs. Och jag hade delvis rätt. Tanken var att jag skulle jobba mot en viss gäst, men hon hade inte dykt upp och nu var det bara 3 gäster på Korttids. Så jag kan inte påstå att jag förtog mig direkt på jobbet igår. Vi var ute och pulka - naturligtvis var även jag tvungen att åka ner för backen ett par gånger, jag kollade på Hitta Nemo med en gäst medans de andra var och badade, sedan åt vi pizza. Efter det var min arbetsdag slut. Helt ok att komma och jobba så. Hade tyvärr en j**la huvudvärk igår em/kväll, och jag hade naturligtvis inga huvudvärkstabletter hos syrran. Så jag tog en liten promenad hem till mor och far (3 min tror jag) och tog två alvedon. Sedan tillbax till syrran, la mej en stund i hennes säng och vilade innan Melodifestivalen deltävling 4. Nu började huvudvärken släppa. Det var väl inga höjdarlåtar den här gången heller. Men jag gillar verkligen Rennie Mirros lillasyster - Sarah Dawn Finer!! Andreas Johnson var oxå helt ok, men jag trodde först att Magnus Uggla skulle gå vidare direkt...  Efter melodifestivalen körde jag hem Nina och sedan tog jag bilen hem till mor och far där jag sov inatt. Jag satt och tjatade en liten stund med mor och far  innan jag gick och la mig.

Idag ska jag återigen ge mig iväg till Korttids och jobba fast idag är det en personalen som ska ha semester, så jag får jobba på riktigt idag!! 12.30-22 är arbetstiden som gäller och det ger sköna extrapengar i plånboken.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Visst är det bra med pengar i fickan, själv har jag jobbat hela helgen i garderoben och på gruppboendet, men ibland känns det lite jobbigt först lia 5 dagar och sen jobb hela helgen.. men var gör man inte för pengar :) Verkar som du trivs bra där på innovatum.. Kram

2007-02-25 @ 17:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback