Det ringde på dörren...

... och min första tanke var att nu är det Jehovas vittnen som ringer på och då tänker då inte jag öppna. Men jag smög ut i hallen och kikade lite försiktigt genom titthålet och såg att det stod en gubbe i blåkläder! Jag öppnade och det visade sig att nu ska de byta ut alla element i lägenheten!!! Lite förvånad blev jag även om syrran (och jag)hade blivit lite förvarnad om detta elementbyte, men det skulle komma ytterligare en liten lapp... Detta för att hon och alla andra hyresgäster skulle få chansen att plocka undan möbler och annat tjafs som står ivägen för elementen. Men nu fick jag ju snabbt som ögat röja här. Nu var inte tanken att de skulle hinna hit idag, men de blev klara i huset bredvid lite tidigare än beräknat så de gjorde en liten chansning. Vilken tur att jag var hemma då. Jag kan oxå säga att det behövdes verkligen nya element i syrrans lägenhet för ena elementet som hon hade i vardagsrummet körde nämligen på antingen full effekt eller ingen alls. Syrran hade till och med tänkt att ringa till Eidars och klaga men nu behövde hon ju inte det eftersom de ändå skulle bytas ut. Nog ältat om detta elementbyte eller som det stod på lilla lappen "byte av elradiatorer". Visste faktiskt inte att man fortfarande sa elradiatorer.

Senare idag så är det tvätt på schemat och det kan behövas för jag har inte så jättemycket kläder med mig hit. Detta av den enkla anledningen att jag inte orkade bära med mig och jag kan säga att det var besvärligt ändå med tre väskor släpandes.

Har varit hemma idag med från praktiken men nu så mår jag mycket bättre så i morgon tar vi tag i det hela igen!! Det är faktiskt lite tröttsamt att gå hemma oxå för den delen.

See ya girls and boys!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback