Julen närmar sig

Det gör den. Med stormsteg. Men jag känner ändå att jag har läget under kontroll... Har köpt alla julklappar. Har dock inte slagit in dem än, men jag har julklappspapper, tejp, etiketter och snören så det ska inte vara några problem. Måste erkänna att det är könt att vara hemma i Trollhättan över jul och nyår. Bor hos en kompis, som lägligt nog är bortrest över jul, så jag har hennes lägenhet helt för mig själv!! I morgon ska jag och syster yster ta en sista sväng till "stan" för att kolla in alla julstressade människor!!! Syrran ska även kolla in en digitalkamera som hon funderar på att inhandla, men det är ju en annan historia. Apropå min syster ja, hon som brukar vara så duktig på att tala om för mej vad som har hänt hemma i stan, vad gäller butiker som har öppnat, alt stängt, nya restauranger och t.o.m vilken musik som gäller, jag bor ju ändå i någon avkrok långt nere i södra delarna av landet där ingen "ny och moden" musik spelas. Men jag måste nog säga att jag är lite "besviken" på systra mi den här gången... Jag kommer hem och upptäcker att:
- Videomix har bytt lokaler
- En ny Indisk restaurang har öppnat vid Drottningtorget
- Max har öppnat ute på Överby
- Två nya butiker har öppnat ute på Etage (Överby)
- De har delvis "möblerat om" på Maxi
Vad gäller musiken som tydligen är populär nu har jag inte alls fått veta vad som gäller nu...
Nej, nu ska jag inte gnälla mer, och förresten så vet syrran att jag inte alls är arg på henne, utan att jag bara naturligtvis måste påpeka det hela ännu en gång!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback