3 dagar innan jullov

Ja 3 skoldagar kanske jag ska tillägga... Det ska bli skönt med lite ledigt, fast det där med ledig är väl eg en sanning med lite modifikation. Har ju examensarbetet att tänka på, engelsktenta, och redovisningstenta är också i antågande samt en liten guidning i Malmö. Som ska göras på engelska måste jag ju oxå genast påpeka!! Men det ska nog gå bra, jag har ju i 6 veckor hört hur en guidning på engelska är upplagd, även om jag då under dessa veckor även då fått översätta denna guidning!!!

Har inte haft den karaktären som jag hoppats på i helgen med allt vad studier heter, men det brukar ju lösa sig som jag brukar säga.

Jag har faktiskt tvättat idag, men döm om min förvåning när jag kommer ner till tvättstugan typ 2 minuter i 8 och jag upptäcker att en av tvättmaskinerna är igång, och ska inte vara klar förrän om typ 30 min. OK att jag var nere 2 minuter innan min tvättid!!! Men det är oxå så att vi inte har tvättider under natten och jag hade dagens första tvättid... Varför går man ner och snor en del av någon annans tvättid. Nu hann jag ju klart, men det är ju principen... Det hade ju inte förvånat mej ett dugg om personen ifråga sedan även lagt beslag på torkskåpet, men det var tomt när jag kom ner igen för att byta maskiner....

Nu ska jag även ta tag i lite städ av min lägenhet, jag åker ju hem till min underbara hemstad Trollhättan över jul och nyår. Jag vill ju inte komma hem till en stökig lägenhet... Som tur är så går det ganska fort att städa en liten etta på 35 kvadrat!!! Efter min lilla städning så funderar jag på att ta mej en liten promenad till ICA och handla lite ska oxå göra klart det sista inför min redovisning imorgon förmiddag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback