Världens snällaste syster...

Nej, nej, det är inte mej själv jag syftar på!! Utan min kära lillasyster. Hon ställer upp för sin storasyster här nere i Skåneland. Jag hade fått syn på en mp3-spelare, inte allt för speciell men dock en ny, då den jag har nu börjar haverera.... Jag måste bara ha musik i öronen när jag lunkar fram på Tjejmilen... Kollade runt i alla butiker här i närheten och i närheten av Trollhättan om den fanns inne. Tillslut hittade jag den på Bäckebol. Jag frågar min syster mest på skämt igår om hon inte kan tänka sej att åka till Bäckebol och köpa mp3-spelaren åt mej där. Då kläcker hon att: jag ska till Liseberg imorgon om det är bra väder, så visst kan jag det. Då kom Jenny på att hennes gamla golvlampa (sänglampa) oxå börjar sjunga på sista versen så snabbt som ögat klickade jag mig in på IKEAS hemsida och kollade efter lampor... Och visst hittade jag en för 99:- som duger alldeles ypperligt för lilla mej. Och nu har min kära syster varit och köpt en golvlampa och en mp3-spelare till mig!! *bugar och bockar*

Idag har jag varit på en liten utflykt alldeles ensam. Men det gör som jag skrivit tidigare inte mej något för då kan jag göra vad jag vill, i den takten jag vill... Jag tog bussen från Tomelilla till Brösarp där jag fick byta till bussen mot Kivik. Väl i Kivik var planen att jag skulle ta mej till Kungagraven!! Men jag gick - med flit - förbi för jag tänkte oxå passa på att ta mej en liten titt på Ängakåsens gravfält. Ja jag gillar gamla gravar och kyrkor och allt vad det kan vara... Väl där efter att ha promenerat i ca 15 min så upptäcker jag hela familjen ko där inne!!! Kan då tillägga att jag har en liten lätt variant av koskräck. Trots att farmor och farfar hade kor en gång i tiden. Ganska snart upptäckte jag att det inte är kor utan tjurar... Det gjorde inte saken bättre!!! Ja ja, efter noga övervägande vågade jag mig in i tjurhagen och tog ett snabbt kort på en av skeppssättningarna och ett på familjen tjur. Jag kan då oxå tillägga att lagom till att jag vågade mej in i hagen så hade ju en ställt sig upp och hade full koll på minsta lilla rörelse jag gjorde. Och jag hade full koll på deras... *ler*

Nu var det dax att vandra tillbaka till Kungagraven, jag betalade glatt 20:- som det kostade för att gå in och titta på den berömda graven... Inte var det mycket att se kan jag säga, men nu har jag sett det. Höjdpunkten var nog ändå när jag med stapplande steg tog mig upp på bronsåldershögen för att njuta av utsikten... Men idag fanns det ingen utsikt för det var ganska kraftig dimma. Det måste ha varit en syn att se mej försöka ta mej upp på toppen av röset. Stapplandes.

Promenerade ner till hamnen, fotade naturligtvis Piratenstatyn samt huset han bodde i. Efter att ha strosat omkring lite i hamnen så var det dax att ta bussen till Simrishamn. Väl i Simrishamn var första målet att skaffa fram nya batterier till syrrans digitalkamera (hon har nämligen min kamera just nu), sedan var det dax för lite mat. Det blev en fetaost- och soltorkade tomater macka med coca-cola!!! *mums*

Nu var det dax för en liten stadsvandring på egen hand. Jag plockade fram min karta och följde den utstakade slingan... Som en tvättäkta turist. Jag menar karta och kamera i högsta hugg... Tog en liten sväng in på Österlens Museum oxå, jag hade nämligen en rabattkupong så jag betalade bara 15:- och det tyckte jag var alldeles lagom...

Väl hemma igen så blev det soffläge - där jag nu befinner mej. Men nu är det dax att fixa lite käk. Jag har dock inte så många kalorier "kvar" att äta idag enligt Viktklubb.se Men jag hade ändå tänkt mej att käka lite sallad idag så det ska nog gå bra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback