Tack för en jättebra service!!

Dessa ord klingar som ljuv musik i mina öron!!! Det känns skönt att få höra det när jag i själva verket känner mig mer eller mindre förvirrad i vissa situationer här på Turistbyrån... Men sakta men säkert så har jag ju lärt mig vad de flesta turisterna vill se. Vi är här nu på Österlen ett par dagar, vad ska vi se??? Det finns massor med saker att göra när man är på Österlen kan jag berätta för er som inte varit. Mycket mer än vad man kanske kan tänka sig. Det gäller bara att klura ut vad turisten är ute efter, vad deras intressen är... Fast det vet ju alla som jobbar inom den här branschen, ville bara förklara lite för er som inte är så insatta i det hela...

Mitt bredbandsmodem har av någon outgrundlig anledning valt att sluta att fungera... Varför vet jag icke, jag vet bara att det fungerade vid lunchtid i måndags, sedan när min kära syster och hennes kille åkt hem mot Dalsland och jag var klar hos optikern och sedan skulle starta datorn för att surfa runt lite så valde datorn att hitta något nätverk att koppla upp sig mot. Jenny klickar genast på den ikonen och väljer sedan reparera, det brukar fungera. Men icke!!!! Jag gör detta ytterligare ett par gånger innan jag förbannad stänger av datorn och ringer syrran och gnäller. "Har du stängt av modemet? Det brukar ju funka!". Det hade jag ju naturligtvis glömt den här. Jag skrider till verket och startar datorn, men fortfarande samma problem. Vad skulle jag nu hitta på?? Utan Internet. Jag hade ju redan möblerat om klart, som min syster påbörjade men jag avslutade... Det är en annan historia som jag berättar om snart. Jag satt som förstenad i soffan och visste inte vad jag skulle hitta på.
 
Tisdag morgon och jag startar datorn snabbt innan jag åker till jobbet med bil!!! Men tro inte att datorn hittar mitt lokala nätverk... Oh nej då. Jenny ringer nu supporten på Telia, där vi går igenom en massa saker som jag inte har en aning om vad vi gjorde, får rådet att stänga av modem och dator, sätta på dem igen och sedan vänta 10 min innan datorn hittar nätverket. Sagt och gjort, jag satt nog minst 15 min innan det var dax för Jenny att stänga av datorn för att åka till jobbet... Kommer hem efter jobbet, sätter på datorn i hopp om att allt ska fungera. Kan bara meddela att datorn fungerade alldeles utmärkt på jobbet, där kom jag ut på nätet utan problem, alltså ligger inte felet på datorn. Det fungerade naturligtvis INTE, Nu ringer Jenny Telia igen och hamnar i telefonkö på 20 min, "Din plats i kön är nummer 20, vi gör så gott vi kan för att ta emot ditt samtal så snart som möjligt..." Vi gjorde nu en ännu grundligare genomgång av min dator, men det gick inte att hitta något fel någonstans, alla linjer fungerar som de ska till mitt modem. My ass att det gör... Kan ju meddela då att min digitaltv-box inte heller fungerar. De skulle nu göra en rejäl felsökning och sedan ge mej svar via sms om vad felet kunde bero på.
 
Onsdag lunchtid, plingar det till i Jennys telefon med ett meddelande som lyder: "Hej. Vi finner inget nätfel i er bredbandstjänst, problemet verkar orsakas av utrustning i hemmet. Vid frågor kontakta Kundtjänst på 90200. Mvh Telia. Fel på min utrustning i hemmet, det kunde jag sagt redan i tisdags morses!!!! Ringde nu Telia snabbt som attan och frågade vad som nu skulle ske. Jag kunde i alla fall inte få något nytt modem gratis, för det får man bara ett!!! Alternativet var om jag hade någon garanti kvar på modemet från Zyxel. Ingen aning kan jag svara på det för jag är inte hemm nu, gav jag till svar. Vi kom i alla fall till att om jag förlängde mitt avtal med Telia ett år så får jag nytt modem OCH trådlös router. Det kör vi på svarade jag, jag vill bara få ett internet som fungerar. Skit samma om jag blir lurad på kuppen. Så nu är det bara att vänta tills mitt nya fina modem kommer. Så nu sitter jag här uppkopplad på jobbet. Det tar emot att blogga så här på "arbetstid" men nu är det som det är.

Ommöblering var det ja!! Min kära syster fick för sig att jag skulle möblera om i min lägenhet, vilket jag funderat ett tag på men inte riktigt fått kläm på hur jag ska göra det... Systra mi flyttade helt sonika bara min soffa och mitt soffbord och förklarade sedan hur hon tänkt, men hon hann inte göra klart det hela. Så det fick jag ju nu göra själv på kvällen. Tro nu för Guds skull inte att jag orkade tömma hela linneskåpet eller bokhyllan. Oh nej då. Linneskåpet tömde jag inte alls, jag bara förflyttade det hela de stackars decimetrar det gällde, men jädrar vad tungt. Bokhyllan tömde jag bara på synbara saker och började sedan förflyttningen. Själv. Och ja. Jag lyckades sträcka mej i ena ljumsken på kuppen. Har dock inte gjort klart allt än i rummet. Databordet är förflyttat oxå, men jag har ytterligare en bokhylla som ska flyttas på, men i och med att mitt internet inte fungerar så fungerar inte min hjärna heller och jag kan inte ta för mig att flytta bokhyllan just nu. Det får bli på söndag när mina föräldrar åkt hem igen.

Mina föräldrar kommer ner till ljuvliga Österlen i eftermiddag närmligen och då vill jag inte hålla på att möblera om... Jag ska lägga ut bilder på Pixbox sedan hur det blev. Jag lovar.

Nää nu måste jag arbeta vidare här en liten stund.

Ha det bäst alla, så bloggar jag igen när jag åter fått ett internet som fungerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback