Oh my God...

...vilka underbara ögon...

image19


Överilade mej kanske litegrann igår när jag i ett bräde köpte 16 DVD-filmer... Ja ni läste rätt. 16 DVD-filmer. Det bidde Beck 1-16, tanken från början var att jag bara skulle köpa en eller två, men så såg jag att man kunde köpa en box med åtta filmer för 399:-, så det var jag ju tvungen att ha... Men varför nöja sig med film 1-8, när jag samtidigt kan köpa film 9-16. Alltså köpte jag 16 filmer igår. Får väl erkänna att det till stor del beror på två personer i filmerna... Grannen och Gunvald Larsson. Vilka kommentarer dessa båda herrar kläcker ur sig i film efter film...

Har nu slutat den stora sommar-lian, vilket känns ganska tråkigt faktiskt. Nu har man börjat få lite rutin på det hela som sagt var. Jag fick jättebra vitsord av min handledare Hette, samt av arbetslagledaren för Kultur, Fritid, Turism - Mats. Det är alltid kul att höra. Mats undrade om de fick ringa mig om de behövde personal, och det sa jag att det får de självklart göra. Jag var skitnära att få jobba två dagar i början av september, men det visade sig att dessa dagar är under Sverigeresan. Är det ok om jag kommer upp ett par dagar senare?? *ler* Nu ska jag jobba på lördagen under Äpplemarknaden i alla fall, inte illa det.

Idag har jag mejlat till Visit Österlen för att se om de tar emot praktikanter där, en annan plan är Göteborg och Co där Ida har tillbringat hela sommaren, men jag tänkte avvakta tills jag fått svar från Visit Österlen om de överhuvudtaget tar emot praktikanter.

Det är väl dax för lilla mej att fixa lite lunch kanske. Men innan jag slutar ska jag bara berätta att förberedelserna inför Tjejmilen nu återigen flyter på bra. Har varit ute och joggat två dagar hittills den här veckan. Ska ge mig ut i morgon igen. Jag har varit ute på morgonpromenad varje dag utom i måndags då jag var på gymmet istället på morgonen, idag slog jag till med både gym och promenad. Söndag har jag tänkt att bege mig ut på en cykeltur. Jag vet att jag vid ett tidigare tillfälle sagt att jag ALDRIG mer ska cykla på Österlen. Men som vår kära Tiger i Nalle Phu säger: Man kan väl ändra sig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback