Hård helg

Har väl någorlunda hämtat mej efter en hård helg på jobbet. Kan väl inte påstå att jag jobbade ihjäl mej i lördags, vad gäller antalet "besökare" på Turistbyrån, men jag var verkligen dötrött när jag kom hem efter jobbet. Vet inte om det berodde på att jag var tvungen att sitta på jobbet 2 timmar innan  och sedan 55 min efter jobbet innan jag kom hem, p g a kollektivtrafiken av någon anledning inte vill anpassa sina turer efter hur jag jobbar. Kan inte förstå varför?? Söndagar är väl något bättre i alla fall vad gäller att ta mej till jobbet, då är bussen inne i Brösarp kl 11 och jag öppnar Turistbyrån kl 11, som tur är så täcker restaurangen upp för mig de stackars minuter jag blir sen. Hem däremot är ju en annan historia. Bussen går 18.08 och jag stänger 18, så långt inga problem, haken är att bussen kör till Simrishamn där jag tvingas vänta mellan 30 och 40 min innan tåget går hem till Tomelilla. Nog för att jag gillar att åka omvägar, men efter ett arbetspass på 7 timmar så vill jag bara hem, och jag vill absolut INTE vänta i Simrishamn, framför allt inte när det jävla tåget alltid är inne på perrongen när bussen kommer vid 18.45... Enda trösten i söndags var att det var en Beck-film. Visst jag har säkerligen sett den typ 10 gånger, men det spelar ingen roll så länge en viss Gunvald Larsson (Mikael Persbrandt) är med och förgyller tillvaron. Det är nästan så att jag ger upp Calle P för honom... *ler*

Var ledig igår. Då det var underbart väder, dvs sol och värme så åkte jag, Martina och Sara till Sandskogen och gassade. Jag tyckte dock att det blåste något kallt... Efter några timmar på beachen så tog  hungern över och vi var tvungna att käka nånstans. Vi var först inne på Jaktpaviljongen, men ändrade oss och vi tog oss in i Ystad och gick till Bryggeriet. Helt ok mat, även om jag naturligtvis åt för mycket!! Varför kan jag inte bara välja en vanlig hamburgare, men nej då värsta 200 grammaren (oxburgare) och massa klyftpotatis och roqueforddressing (eller hur det nu stavas), lökringar och sallad... Men jag drack bara en cola light i alla fall. Jag gav mej själv straffträning efter den kalasmåltiden. Orkade dock inte genomföra den träningen förrän i morses då jag ställde klockan för att gå ut och gå i 30 min. På väg hem från beachen och Ystad så tog vi vägen förbi Österlenkryddor och fixade en liten present till Hette!!

Idag var det dax att åka till praktiken, idag var det knappt några besökare alls och jag hade inte så jättemycket att göra. Så jag fick gå hem lite tidigare, och det var skönt, men jag som tänkt att jag skulle plugga inför Sverigeresan, fastnade framför tv:n innan jag tvingade mej ut och jogga, fast först fick jag ju kolla på Cityakuten. Idag var sista avsnittet som Doug Ross (George Clooney) är med i, förutom ett litet gästspel i slutet av ett avsnitt. Han är verkligen inte ful han... Herregud, det är ju bara äldre karlar som jag "går i gång på" upptäckte jag nu... Men å andra sidan så blir jag ju äldre och äldre oxå.

Nää gott folk, nu är det dax för mig här att ta soffan i besittning. Det är ju Gilmore Girls om knappt en timma...

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam på er!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Är det farbror Barbro som talar? "Kraaaam!"
Förresten, du är väl "B-I"? Jag kan inte för mitt liv komma ihåg vad det var vi kallade dig, du måste hjälpa mig!

Postat av: Linda

Du vet att Cola-light är sämre än vanlig Cola för kroppen? *ler*

2007-08-16 @ 08:49:45
Postat av: Lilla jag

Linda - Ja jag vet att cola light är sämre för kroppen än vanlig cola, men det känns lite nyttigare i alla fall..
Jenny - visst är det farbror Barbro som talar, och visst är det jag som är B-I (Ravelli)!!! Jag är fortfarande såld på NileCity.

2007-08-17 @ 13:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback