Morgonpromenad, halv storm och leg-kontroll!

Vaknade tidigt i morses, trots att jag är ledig och inte hade någon som helst klocka på väckning. Så vad gjorde jag? Jo jag gick upp, klädde på mej och gick ut på en morgonpromenad. Samma tid som de dagar jag och Sofia, och numer oxå Becca och Tjorven, alltså 06.30. Hur kul är det på en skala att vakna tidigt och inte kunna somna om när man är ledig. Men det är så typiskt mej. Efter dusch och frukost var jag på väg till skolan för att skriva ut lite material inför kommande LIA. Jag höll på att packa väskan som bäst när min mobil ringer! 0563-.... Det var vår kontaktperson uppe i Hagfors. Han har lyckats klämma in oss de dagar vi önskade trots att han eg är ganska upptagen. Kan det bli så mycket bättre. Efter att ha pratat i ca 15 min med denna mycket trevliga man, som för övrigt inte är från Värmland utan ännu högre upp ifrån, så var jag tvungen att ringa mina gruppkamrater och meddela detta.

Gick till skolan och upptäckte att det blåser som f*n! Det märkte jag inte i morses när jag var ute... Tur i oturen så hade jag medvind till skolan. Satt där ett par timmar och letade material på nätet och jag fick med mej en del i alla fall. Nu skulle jag bara hem, men jädrar vilken motvind, trodde att min snygga Blåvitt-keps skulle blåsa av flera gånger. *hihi*

Efter att ha pustat ut en liten stund efter promenaden hem i halv storms motvind så gick jag till bolaget, min syster önskar lite alkohol på påskafton. När jag plockat upp det jag ville ha på bandet och kassörskan började slå in varorna så frågar hon: "Du har leg med dej eller?" Det var bara att hala fram det, och hon granskade det verkligen! Ja ja, ska väl vara glad att jag ser ung ut...


Tänkte käka lunch på Bullen och Bönan idag, men när jag kommer dit med kassar i båda händerna - var på COOP och fixade frukost till i morgon och snax till i kväll - så upptäckter jag att det är STÄNGT! Hela påsken oxå. Plus att rutan var borta på dörren, det satt en masonitskiva el nåt där istället. Jag som var så sugen på en bakad potatis med fetaoströra på Bullen... Eftersom jag inte hade räknat med att laga lunch så tog jag korvmojjen bredvid. Det var helt ok, med 90 g hamburgare och pommes.


Kollade på reprisen av Oprah, och nu lyckades hon få mej att gråta med. Det handlade om "pay-it-forward", publiken fick 1000 dollar som det skulle spendera på en person utanför familjen och detta inom en vecka. Herregud, tårarna bara rann när jag såg det första inslaget. En tjej började med 1000 men slutade med 72000 dollar, plus mat och sjukhusräkningar betalda, ett collegestipendium, allt detta genom att hela staden engagerade sig i hennes "pay-it-forward". Han som fick det var 9-barns far med någon hjärntumör... Som sagt tårarna rann!!


Sedan var det dags för en liten promenad i stormen till Bo Ohlsson, var tvungen att skaffa lite påskgodis. Där inne var det kaos kan jag säga!


Har även dammsugit och våttorkat, det måste ju vara städat här när syrran kommer ikväll!!


P.S. Har tagit fram min otroligt snygga Blåvittröja. Allsvenskan drar ju igång i morgon, och jag kommer att stötta mina änglar på Vångavallen. Kl. 15 drar det igång!! D.S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback