Men vad är det här?

Nu har det gått en vecka igen innan jag bloggar. Skärpning. Jaha, vad har hänt då. Ska försöka vara kortfattad. Har ju en viss förmåga att skriva en del.

I onsdags hände väl inget speciellt. Inte vad jag kan komma ihåg. Tror inte jag vill bli påmind heller... *hihi*

Torsdag. Fidelio på förmiddagen och ett "mastodont"pass i turism i torsdags. Vi gick igenom Danmark och Norge. Det gick undan kan jag säga.

Fredag. Var i Lund hos Catha, först för lite arbete inför Sverigeresan och sedan inför Examensarbetet. Köpte en liten present till lilla Sara som fyllde år i söndags. Det blev en toarulle med sudokukryss på. Kan vara användbart tänkte jag. Gjorde klart gruppuppgiften i produktion. Varför skulle jag blir klar med den tidigare än dagen innan den skulle in.

Lördag. Plugg på schemat. I alla fall en stund. Tog en morgonpromenad, kunde naturligtvis inte sova... Gick och tränade på Nautilus med Sara. Efter det var det inköp av slödryck till alkoholen som gällde. Jag fick INTE vara nykter, enligt Sara. Satte mej på en solig och skön balkong och tog med mej alla mina 10 kg papper om hällristningarna och satte mej och började skriva. Tro mej, det var varmt. Som satan med. Men jag gick icke in. Var duktig och lagade "riktig"mat. Ugnsstekt falukorv, med potatismos och grönsaker. Åt så jag mådde illa. Ut på balkongen en stund till för att plugga. Vid 15-tiden gick jag in och duschade. Ja, jag duschade inte direkt efter träningen, men vad 17 jag satt på en stekhet balkong i flera timmar. Efter duschen tog jag första groggen! Underbart. Då Sara kände sig lite ensam gick hem till henne vid 17-tiden. Jag blev fixad i håret., alldeles krullig blev jag. En stund senare kom Stina som vi oxå hade fått med oss. Ida däremot kom inte förrän vid halv nio tiden. Det var visst lite bekymmer med vad hon skulle ha på sig. 21.00 var det dags för Sing-a-long. Och vi var laddade. Efter fusk och annat konstigt så vann Sara och Stina mot mej och Ida. Ja, ja vi fick ju låta henne vinna. Det var ju hennes fest! Vi tog 23.45 tåget in till Ystad. Väl på tåget fick vi hela vagnen att sjunga "Ja må hon leva", två verser till och med. Framme i Ystad tog vi oss till Baråbar, men först skulle tre av oss kissa... Baråbar var väl lika kul/tråkigt som vanligt och vid 2.15 tröttnade vi och tog oss till Libanesen, för att få i oss kvällens höjdpunkt, kebabrulle utan kött med fetaost och pepperoni. Som vanligt så hade de lite svårt att förstå. "Det är kebab i kebaben..." Till slut förstod han vad jag och Sara ville ha. Taxiresan hem gick bra. Men lilla Stina, jag tror nog att du sa "För jag har redan gjort det", och inte "för jag har ju Jocke". *haha*

Söndag. Kl 11 skulle jag vara hos Becca, Tjorven och Emma för vi tillsammans med födelsedagsbarnet skulle ut till Stenshuvud och plugga. Var tanken i alla fall. Vet inte om det blev så mycket pluggande, men det var kul att komma iväg en stund. Jag, Sara och Becca passade på att doppa fötterna och jag trodde ta mej f*n att jag skulle frysa fötterna av mej. Väl hemma igen var tanken att jag skulle skriva på engelskauppsatsen, men lyckades somna i fåtöljen med datorn i knät. Ida haffade mej på msn och frågade om jag inte ville komma bort till henne och käka tårta med henne, hennes mor och far och Sara. Det kunde jag inte tacka nej till. Sagt och gjort, jag gick bort dit och där blev jag kvar till 21. Jag som skulle plugga!!! Det var trevligt i alla fall. Och Ida, jag måste säga att du gjorde ett toppenjobb med tårtan.

Måndag. Trött som en gnu när klockan ringde 06.15, men det var bara att gå upp. 06.30 är det dags för morgonpromenad med sofia, tjorven och becca. Hade marknadsföring på fm och vi hade redovisning om vårt grupparbete. Verkligen en seg lektion. Em var det turism som gällde, och idag gick vi igenom Finland och Island. Kan lova att jag var helt slut i huvudet när jag kom hem. Satte mej och skrev rent mina anteckningar när jag kom hem och det tog väl totalt ett par timmar. *pust*

Tisdag. Heldag med Jan. Började med att han skulle ha genomgång med grupperna om vår lilla redovisning dagen innan. Så eg gjorde jag väl inget förrän 10.30 när han drog igång. 11.30 fick vi uppgifter att göra. 12.30 började jag jobba. Slutade 21.30. Kvällens höjdpunkt var när en "gubbe" frågade från vilket land jag kom ifrån. Han undrade det eftersom jag inte pratade som dom här nere i Skåne! Var fruktansvärt trött när jag kom hem. Var hemma hos Sara snabbt efter jobbet och hämtade mina kvarlämnade saker sen i lördags med.

Onsdag. Heldag engelska. Det gick bättre än förväntat i alla fall. Annars får jag lätt lite ångest när det är 6 timmar engelska. Idag fick vi tid att jobba lite med vår uppsats. Fick väl inte skrivit så jättemycket, men jag mejlade och letade info i alla fall. Repeterade lite inför dagens tenta igår kväll. Men inte alls mycket.

Torsdag (idag) Nordententa på morgonen. Började skriva typ 8.50, var mer eller mindre klar 09.20. Kollade igenom några gånger och svarade på det jag lämnat kvar, men fick fundera typ 15 min innan jag kom på ett känt norskt företag. Hur svårt kan det vara att komma på Statoil? Men jag kom på det till slut. Kom ganska snart på ett par "slarvfel", men så brukar det vara. Jag har ju garanterat godkänt i alla fall. Passade på att skriva lite på engelskauppsatsen fram till lunch. Efter lunch var det dags för lektion med Jan igen. Först hade vi genomgång av uppgifterna som vi gjorde i tisdags, då jag jobbade! Sedan var det genomgång av kap 8. Med lite drygt en halvtimma kvar av lektionen fick vi ett par nya uppgifter att jobba med. Dessa ska vara klara till på måndag. Men jag och Sofia har inte mycket kvar. Har varit duktig och städat. Lite i alla fall. Nu ska jag ta tag i läxan vi fick av Jan. Då är den ju i alla fall klar innan helgen. I morgon blir det engelska!!

Ha det!!

P.S. Det finns bilder på goalie.pixbox.se om du vill se från festen. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback